Kedy a ako podnikateľom pomôže virtuálne sídlo?

Predstavte si nejaké typické pracovisko pre podnikateľa. Čo vidíte? Asi nejakú luxusnú kanceláriu s moderným vybavením a technológiou. Hoci ide o pomerne typickú predstavu, rozhodne pre slovenských podnikateľov takýto luxus nie je samozrejmosťou. Niektorí z nich dokonca majú ako firemné sídlo evidovanú adresu svojho bytu, a tí ostatní zasa kancelárske priestory, za ktoré ale musia platiť vysoké nájomné, čo výrazne narušuje ich rozpočet. A mať kancelárske priestory aspoň v prenájme, to je niekedy nemysliteľné, hlavne pre začínajúcich podnikateľov. Mať evidované ako firemné sídlo svoj byt alebo dom, to je riešenie, ktoré zas nie každému vyhovuje- súkromný život bude zaťažovaný firemnou byrokraciou.

poštové schránky

Teda áno, ako ideálne pracovisko pre podnikateľa si predstavíme vybavíme kancelárske priestory, no ako vidíte- také skvelé to zas nie je a nie každý biznismen si ich môže dovoliť. Aj tak sú ale považované za veľmi potrebnú záležitosť- kvôli registrácii firemného sídla do obchodného registra.

  • Registrácia mena, sídla a zápis ostatných potrebných náležitostí do obchodného registra sú totiž právne nevyhnuté pre štart podnikania.

Ak podnikateľ v takomto prípade disponuje kancelárskymi priestormi či inou nehnuteľnosťou, a ak v prípade prenájmu týchto priestorov ich majiteľ súhlasí s ich zmienkou v obchodnom registri, je to pre podnikateľa rozhodne výhoda. Ale za akú cenu?

kancelársky priestor

Donedávna podnikatelia disponovali týmito priestormi z primárneho dôvodu- aby ich mohli zapísať do OR, avšak možno plnohodnotne nevyužívajú ich potenciál. Prenájom kancelárií v našom hlavnom meste je spravidla drahá záležitosť a nie každému investorovi sa to oplatí.

Tí, ktorí sú si istí, že sa im tento krok nevyplatí, môžu do OR uviesť virtuálne sídlo firmy. Respektíve prenajať si virtuálnu kanceláriu v cene za asi 10 až 20 eur mesačne- neplatia pritom za priestory, ale za adresu a tá môže mať dokonca lukratívne umiestnenie, v centre Bratislavy. S virtuálnou kanceláriou sa následne spájajú aj doplnkové služby- korešpondencia, preberanie pošty, skenovanie dokumentov apod.